NTP pályázat

 

 

Hajós Professzor

 

A HajósProfesszor program egy iskolánkban már hagyományokkal rendelkező komplex tehetséggondozó foglalkozássorozat, mely az idei tanévben kiegészült azzal, hogy a résztvevőknek a matematikai és digitális kompetenciák fejlesztése mellett a természettudományos ismeretekkel is bővült a tudása.  A szakkör eszközigényét illetve anyagi hátterét a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől nyert 1 290 000 Ft pályázati összeg jelentette.

A foglalkozásokon a gyerekek tovább mélyíthették a már megszerzett matematikai, informatikai és természettudományos ismereteiket, miközben a víz-, talaj-, és az időjárási elemek vizsgálatain keresztül megfigyelhették a természeti törvények, jelenségek működését.  Számtalan biológiai és kémiai kísérletet végeztünk melyek lehetővé tették, hogy a gyermekek további élményszerű tapasztalatokra tegyenek szert, s közben bővítsék anyagismeretüket.

A programunk keretein belül a gödöllői Szent István Egyetem Talajtan tanszékére tudtuk ellátogatni, ahol talajszelvényeket és azok vizsgálatát mutatták be a gyerekeknek. A gyermekek megfigyelhették a talaj különböző szelvényeit, s azok fizikai, kémiai jellemzőit. Saját kezűleg végezhettek egyszerű kísérleteket, ill. módjukban állt színkód alapján talajtípusokat beazonosítani. A foglalkozáson részletes bemutatásra kerültek a talajlakó állatok, különös tekintettel a földigiliszta – félék családja, illetve azok jellemző hazai képviselői. Közelebbről megismerkedtünk a földigiliszták három ökológiai típusával, azok felépítésével, életmódjával, jelentőségével. Hazafélé sétálva a megszerzett ismeretek birtokában földigiliszták behúzási pontjaira „vadásztak” a gyerekek.

Mivel utunk távozáskor a SZIE botanikus kertjén keresztül vezetett, számtalan hazai és más kontinensről származó lágy- és fásszárú növénnyel ismerkedhettünk meg, mint pl.: az élő kövületnek számító ginkgo bilobával, vagy a kínai mamutfenyővel.

A járvány miatt témanapot nem rendezhettünk az iskolában ezért a  Geogebra programmal és a komplex természettudományos ismeretek terén szerzett tudásukat a programban részt vevő gyerekek hatodik osztályos tanulóknak mutatták be a szakkör keretein belül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kistudós

 

A 2018/2019 éves tanévben az Emberi Erőforrás Minisztériuma támogatásával Nemzeti Tehetségpályázaton 1.265.000.- forintot nyert iskolánk, a Kistudós elnevezésű komplex tehetséggondozó programjával.
A 60 órás foglalkozás sorozaton egész évben problémamegoldó feladatokat oldottak meg a gyerekek, a természettudományok és matematika kompetencia területéről. A feladatok és az éves tematika komplexitása több szempontú gondolkodást kívánt a gyerekektől és több képességterületüket dolgoztatta egyszerre.
A mérnök tudományok területéről származó problémamegoldó feladatok külföldi jó gyakorlat alapötletét is tartalmazták, melyet Ozsváth-Anga Erika tehetséggondozó pedagógus vezetett.
A fejlesztőpedagógiai segítséget Albertné Tóth Katalin nyújtotta, amivel lehetőség nyílt alulteljesítő de kiemelkedő gondolkodású gyermekek foglalkoztatására.
A kézműves, alkotómunkákat Gombár Ágnes tanító irányította, az önismereti, személyiségfejlesztő játékokat Boldvainé Mata Katalin tanítóval játszhatták.
A pályázat során eszközvásárlásra is lehetőség nyílt: logikai játékokkal, okosjátékokkal, padlórobotokkal, nagymozgásfejlesztő eszközökkel gyarapodott az iskola eszköztára.
A Kistudósok kiránduláson vettek részt április 24-én, a Csodák Palotájában töltöttek egy napot.
Márciusban és áprilisban a pályázati programot mérnök végzettségű szülők szakmai bemutatója tette színesebbé. Fizikai kísérleteket láttunk az elektromosság köréből, kémiai kísérleteket az újrahasznosításhoz kapcsolódva. Kertészmérnök irányításával, metszettünk, ültettünk, nemesítettünk, informatikából pedig programozható kisrobotokat állítottunk össze. Nagyon köszönjük a szülők igényes segítségét.

A Kistudós projektzáró ünnepségét május 31-én a Tehetségek és Családok napján tartottuk, ahol az elkészült munkák önálló állomás alkottak, minden hajósos tanuló megismerhette, a tárgyiasult munkákat kipróbálhatta. Ezen a napon került sor a Kistudós tagok jutalomkönyvátadására is. Külön öröm volt számunkra, hogy makettjeinkből különdíjat ért el Ivaskó Barnabás 4.b osztályos tanuló irányításával az Ökofalu - az V. Nemzetközi Természetfilm Fesztiválon meghirdetett Légy Te is Professzor! versenyen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GeoHajós



Az idei tanévben is a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskolában Veibel Erika, Varanka-Farkas Katalin és Orbán-Sántha Réka vezetésével matematikai és digitális kompetenciafejlesztő, tehetséggondozó szakkör működött, ahol lelkes hetedikes diákok kis csoportja a GeoGebra matematikai szoftverrel ismerkedett.
A szakkör elektronikai eszközigényét illetve anyagi hátterét a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől nyert 1 300 000 Ft pályázati összeg jelentette.
A szoftver a matematika számos területén – függvényábrázolás, egyenletek és egyenlőtlenségek megoldása, sík- és térgeometriában - nyújt segítséget a diákoknak.
A program keretében egy kétnapos kirándulásra is sor került, a Miskolci Egyetem Analízis Tanszéke látta vendégül a diákokat.
A program egy témanappal zárult, ahol a szakkörön résztvevő diákok bemutatták a szoftver használatát, elkészült munkáikat, élménybeszámolót tartottak a tanulmányi kirándulásról.